بازی های 2022 این طور که به نظر می رسد قرار است که مورد استقبال بیشتری واقع شوند. علت این ادعا مشکلاتی است که توسعه صعنت بازی سازی را در دو سال گذشته با سختی مواجه کرده بود. هرچند مردم سراسر دنیا در این مدت زمان بازی کردنشان افزایش پیدا کرده است. اما نمی توان ادعا کرد که روند ساخت بازی ها به خوبی چند سال قبل پیش رفته اند. در این بین دیده می شوند بازی هایی که قرار بود یک یا دو سال پیش ساخته شوند. اما 2022 موعد انتشار نهایی آنها شناخته شده است.

هرچند بحران جهانی هنوز هم افراد را در سراسر دنیا ازار می دهد اما حقیقتی وجود دارد که این ازار نسبت به دو سال پیش کمتر شده است. پیشرفت های علمی سبب شده اند تا این مشکلات کمتر خود را نشان دهند. در این بین شرکت های بازی سازی به شدنی بودن پیش بردن این امر از خانه پی برده اند. این سبب می شود تا بسیاری از افرادی که کار از منزل را ترجیح می دهند به پروژه های بازی سازی اضافه شوند. اگر نگاهی به شرکت های بزرگی چون سونی و نینتندو بزنید خواهید دید که آنها تولیدات خود را برای سال 2022 نگه داشته اند.

مورد انتظار ترین بازی های 2022

در این سال شاهد انتشار نسخه هایی دیگر از مجموعه بازی های زلدا و خدای جنگ خواهیم بود. نسخه هایی که انتظار کشیدن زیاد گیمر ها سبب شده کارسختی برای راضی کردن اونها داشته باشند. یکی از اخباری که به جامعه گیمری جان تازه داد ساخت بازی جدید از سوی کمپانی فرام سافتور است. بازی الدن رینگ که در این سال تولید شد نگاه بسیاری از گیمر ها را به خود جلب کرد.

در ادامه برای شما چند مورد از بازی های 2022 را شرح خواهیم داد که سبب امیدوار ماندن جامعه گیمر شده اند. با ما همراه باشید.

خدای جنگ

مشخصات این بازی محبوب میان گیمر ها به شرح زیر است:

تهیه کننده: sony santa monica studio

ژانر: اکشن

پلتفرم موردنیاز: PC

تاریخ منتشر شدن بازی: 25 دی 1400 (14 ژانویه 2022)

مشخصه جالبی که سونی به تازگی پیدا کرده است خروج از انحصار تولید بازی های پلی استیشن است. به طوری که با کمی انتظار بازی های انحصاری سونی برای کامپیوتر هم نگاه ها را جذب خود خواهند کرد. این بازی که کمی قبل تر منحصرا برای پلی استیشن 4 تولید شده بود سومین بازی تحت انحصار این کنسول است که حالا در کامپیوتر هم می توان آن را تجربه کرد. اینکه جمعتی بزرگتر از گیمر های روی زمین می توانند این بازی را تجربه کنند خبر بسیار خوبی می باشد.

آنهایی که این بازی را تجربه کرده اند احتمالا نام شخصیت اصلی این بازی یعنی کریتوس را شنیده اند. شخصیتی که سمت دیگر خود به عنوان خدای جنگ را دیگر ندارد و خدایان یونان به وسیله او همه و همه از دست رفته اند. شخصیتی که از دنیای اسطوره های یونان پافراتر می گذارد و به دنیای نورس می رود.

بازی های 2022 خدای جنگ

Monster Hunter Rise

تهیه کننده:Capcom

سازنده:Capcom

ژانر: اکشن

پلتفرم موردنیاز:PC

تاریخ انتشار: 14 ژانویه 2022

این باز دومین مثالی است عرضه بازی های انحصاری روی کامپیوتر که قرار است به آن اشاره کنیم. این بازی برخلاف مورد قبل در انحصار نینتندو می باشد. اما این نسخه از نظر گرافیک و کیفیت بسیار بهتر از نسخه های قبلی می باشد. در این بین باید به قابلیت قابل حمل بودن سوئیچ هم ب عنوان یکی از ویژگی های این بازی توجه داشته باشیم. چند سال پیش از این بازی نسخه دیگری از این بازی یعنی مانستر هانتر ورلد عرضه شد. اما این نسخه یعنی مانستر هانتر رایز بسیار کامل تر از نسخه قبلی است.

بگذارید توضیحاتی درباره یکی از اعتیاداور ترین بازی های اکشن برای افرادی که این سری بازی ها را نمی شناسند بدهیم. در این بازی همانطور که از نام بازی پیداست قرار است که هیولا ها را شکار کنید. ماموریتی که سبب ایجاد مراحل مختلفی می شود. ماموریت هایی که در صورت به انجام رسیدن پاداش های مختلفی را به شما هدیه می کنند. البته در نسخه های اخر این بازی به دلیل ایجاد نقشه های بزرگ شاهد مبارزه با بیش از یک هیولا در هر مرحله هستیم. هر هیولا به ساده ترین زبان یک غول مرحله اخر با توانایی هایی متفاوت با سایر هیولا ها می باشد. که کشتن این هیولا معمولا زیر بیست دقیقه طول نمی کشد.

Rainbow Six Extraction

تهیه کننده: Ubisoft

سازنده: Ubisoft Monteral

ژانر: اکشن اول شخص بازی قابلیت بازی چند نفره

پلتفرم موردنیاز:PC

تاریخ انتشار: 30 دی 1400

یکی دیگه از بازی های 2022 که سبب جلب رضایت گیمر های زیادی شده است بازی رینبو سیکس اکسترشن است. این بازی چندسالی است به لطف گرافیک قابل قبول و البته گیم پلی بسیار جذاب جایگاه خوبی را نزد گیمر ها پیدا کرده است. برند یوبی سافت با تجربه تولید موفق نسخه های قبل این بازی این بار هم تصمیم گرفت تا نسخه دیگری از این بازی را بسازد. نسخه قبلی این بازی یعنی رینبو سیکس سیج افراد را در رقابت انلاین  دو مقابل هم قرار میداد. اما این نسخه تجربه همکاری انلاین را برای افراد به همراه خواهد داشت.

این بازی شباهت های زیادی با نسخه سیج دارد. در این باره می توان به مکانیک های تیراندازی و البته المان های گیم پلی اشاره کرد. در کنار تمامی این ها باید به اپراتور های سیج هم اشاره کرد. در این نسخه از بازی های محبوب رینبو سیکس 4 گیمر باید از بین 18 اپراتور برای خود یکی از انتخاب کنند و به سمت بیگانگان حمله ور شوند. در هر مرحله از بازی ماموریتی برای گیمر ها در نظر گرفته می شود. این اهداف معمولا کشتن یک هیولای بزرگ یا مانند اینها هستند که از سوی افراد گیمر باید  به انجام برسند.

در گیم پلی نسخه جدید این بازی شباهت زیادی بین تیراندازی این بازی با نسخه سیج می بینید. در این نسخه هم شاهد اسیب پذیری محیط بازی و البته تجهیزاتی مانند سلاح ها و … هستیم. در این بازی شاهد اتفاقی ساخته شدن مراحل و البته دشمنان و … هستیم. به گفته یوبی سافت این بازی از بسیاری از بازی های هم سبک دیگر سخت تر می باشد. اما بد نیست به بررسی بازی دیگری در ادامه این مطلب بپردازیم با ما همراه باشید!

بازی های 2022 رینبو

Uncharted: Legacy of Thieves Collections

  • تهیه کننده: Sony Interctive Entertainment
  • سازنده:Natural Dog
  • ژانر: اکشن سوم شخص
  • پلتفرم موردنیاز:PC و پلی استیشن 5
  • تاریخ انتشار: 28 ژانویه 2022

اخرین نسخه این بازی به 5 سال پیش برمیگردد. جایی که انچارتد 4 برای پلی استیشن عرضه شد و حالا این نسخه جدید از بازی های انچارتد قرار است روی کامپیوتر امتحان شود. اگر بخواهیم درباره کیفیت این بازی صحبت کنیم باید بگوییم کمتر بازی را می توانیم پیدا کنیم که از نظر گرافیک به این بازی برسد. اما برخی این تصمیم سونی یعنی عرضه انچارتد 4 و شاخه غیراصلی اون برای کامپیوتر را کمی تعجب برانگیز می دانند. در نسخه انچارتد 4 شاهد پایان داستان نیتن دریک هستیم. فردی که کاراکتر اصلی این بازی می باشد و ظلم به آن شاهد داستان اصلی بازی باشد. البته به شما توصیه می کنیم که قبل از تجربه نسخه 4 انچارتد اقدام به تجربه 3 گانه اصلی این بازی که پیش از نسخه 4 منتشر شده اند کنید. وجه تمایز انچارتد 4 با نسخه های قبلی این بازی تنها شخصیت پردازی بازی نیست. بلکه در گیم پلی این بازی هم شاهد پیشرفت های بسیاری هستیم.

بازی های 2022 آنچارتد

Life Is Strange: Remastered Collection

  • تهیه کننده: Square Enix
  • سازنده:Dontnod Emtertainment
  • ژانر: ماجراجویی
  • پلتفرم موردنیاز:PC, Playstaion 4, Playstaion 5, Xbox One, Nintendo
  • تاریخ انتشار: 1 فوریه 1400

نسخه اخر این بازی زمانی که منتشر شد حجمی از نظرات مثبت را به خود اختصاص داد. در نسخه True Colors این بازی داستان عالی و شخصیت های جالبی دارد و تمامی این موارد به زیبایی به تصویر کشیده شده اند. اما اگر بخواهیم بهترین مزیت این بازی را عنوان کنیم می توان این مهم را گرافیک این بازی و به خصوص انیمیشن های اون دانست. تهیه کننده این بازی ساخت این بازی ها را به یک استودیوی متفاوت توانمند واگذار کرده بود. این محصول نسبت به نسخه های قبلی از محبوبیت بالاتری برخوردار شد.

عملکرد استودیوی دک نایت گیمز در تولید این بازی جذاب سبب جلبتوجه بسیاری از گیمر ها به این بازی شد. این عمکلرد فوق العاده سبب ادامه همکاری اسکوئز انیکس شده است. طوری که به درخواست این تهیه کننده توانمند ظاهرا قرار است تا این استودیو یعنی دک نایت گیمز دو نسخه اول این بازی را هم باکیفیتی بالاتر عرضه کند. این سری از بازی هایی که قرار است جدید تولید شوند خود را به دیگران تحت عنوان Life Is Strange: Remastered Collection می خواهند به بقیه معرفی کنند.

بازی های 2022 لایف ایز استرینج

Dying Light 2: Stay Human

  • تهیه کننده: Techland
  • سازنده: Techland
  • ژانر: اکشن اول اکشن
  • پلتفرم موردنیاز:PC, Playstaion 4, Playstaion 5
  • تاریخ انتشار: 4 فوریه 1400

این بازی زودتر از این ها قرار عرضه شود اما به دلایل مختلف دو سه بار این عرضه به تعویق افتاد. ولی دیگر انتظار کشیدن نیازی نبود و بهمن امسال این بازی به گیمر ها عرضه شد. همه ما دیدیم که این بازی چه تجربه لذت بخش و جالبی بود و امکاناتی که در این بازی به کارگرفته شد چقدر توانست گیمر ها را جذب خود کند. در نسخه قبلی این بازی ها دیدم که چقدر حرکات پارکور و نیز مبارزات رزمی خوب با یکدیگر ترکیب شده اند.

اما در قسمت دوم تمامی حرکات پارکور از سوی استودیوی لهستانی تک لند گسترش یافته اند. این بار گیمر قرار است با بازی پیچیده تری رو به رو شود. در این بازی زامبی های جدیدی را کاربر قرار است بکشد و جزئیات حرکات زامبی ها بیشتر شده اند. زامبی هایی که تا پیش از این شب ها خطرناک و در روز ارام تر بودند. وجه تمایز داینگ لایت دو نسبت به یک علاوه بر نقشه گسترده تر داستان و روایت آن است. در این بازی برای داستان و روایت از کریس اولان به عنوان یکی از بزرگترین داستان نویس های حوزه باز یهای ویدیویی بهره گیری شده است.

در ادامه به سراغ یکی دیگه از بازی های 2022 خواهیم رفت.

بازی های 2022 دایینگ لایت

SIFU

  • تهیه کننده: Sloclap
  • سازنده:Dontnod Emtertainment
  • ژانر: ماجراجویی
  • پلتفرم موردنیاز:PC, Playstaion 4, Playstaion 5
  • تاریخ انتشار: 8 فوریه 1400

سبکی از بازی های اکشن امروزه دیده می شوند که نزد بقیه بیت ام اپ صدا زده می شوند. این بازی ها چند دهه پیش خود را به دیگرام معرفی کردند. برای مثال از بازی های این سبکی می توانیم به بازی محبوب شورش در شهر اشاره کنیم. بازی که جز لت و پار کردن بقیه گیم پلی دیگری نداشتند. تولید بازی هایی مانند یاکوزا سبب شد تا این بازی ها و گیم پلی آنها هنوز هم نزد بعضی از افراد زنده بمانند. بازی هایی که کم می توان بازی هایی را عین آنها دید.

بازی هایی که ولکردن مشت و لگد در آنها مشخص اصلی بازی بود. دقیقا سیفو نیز چنین بازی است که مهارت مشت و لگد زدن و بهبود آن هدف اصلی بازی است. نام بازی نیز در زبان چینی به معنای استاد می باشد و این دقیقا به معنای اقتباس این بازی از فرهنگ رزمی چین می باشد. افرادی که علاقه به فیلم های اکشن جکی چان دارند بازی را ساخته اند تا گیمر بتواند یک تنه انبوهی از دشمنان را با مشت و لگد شکست دهند. قصد شخصیت اول این بازی این است که گروهی خلافکار که سبب قتل خانواده اش شده اند را نابود کند.

بازی های 2022 سیفو

سخن آخر

طبق گفته های مجله net mag بازی های مورد انتظار 2022 بالاخره با کلی مشکلات منتشر شدند. بازی هایی که خیلی از اونها تا پیش از این منحصر به کنسول پلی استیشن بودند اما پا فراتر از این انحصار گذاشتند. برای نمونه بازی های خدای جنگ را باید مثال زد. یکی از محبوب ترین بازی های چند سال اخیر که همواره دارندگان کنسول پلی استیشن از تجربه آن لذت می برده اند. اما از خدای جنگ که بگذریم بازی انچارتد هم همیشه پرطرفدار بوده است. اگر کمی نگاهی به تهیه کنندگان و سازندگان بازی های اشاره شده در این مطلب بندازیم می بینیم که بازی های ساخته شده توسط تولیدکنندگان کشور لهستان از محبوب ترین بازی ها به شمار می روند. شما کدام بازی 2022 را بیشتر پسندیدید؟ با ما در میان بگذارید.