ژله همیشه یکی از محبوب ترین دسر ها بوده و هست و روش های زیادی برای درست کردن آن وجود دارد. یکی از ساده ترین و البته جذاب ترین نوع آن ژله ویترینی است که همانطور که از اسم آم مشخص است در این نوع ژله محتویات درون آن از بیرون کاملا مشخص است و همین موضوع جذابیت خاصی به دسر شما میبخشد. از این دسر میتوانید برای انواع مجالس و مهمانی ها اللخصوص شب یلدا استفاده کنید و از طعم خوب این دسر لذت ببرید.

مواد مورد نیاز برای 4 نفر :

  • پودر ژله آلوئه ورا: 3 بسته
  • دانه های انار: 1 لیوان
  •  آب جوش و یخ: به میزان لازم

توجه داشته باشید که با توجه به اندازه ظرف دلخواهتان یا مواد مورد استفاده میتوانید برای تعداد نفرات دلخواه این ژله را تهیه کنید.

طرز تهیه ژله ویترینی انار :

برای تهیه ژله ویترینی انار به شما پیشنهاد میکنیم که حتما از ظرف های شفاف استفاده کنید تا نمای نهایی ژله به درستی نمایان باشد. اندازه ظروفی که استفاده میکنید نیز کاملا سلیقه ای است اما هرچه ظرف کشیده و بلند تر باشه ژله شما در نهایت جذاب تر به نظر میرسد. برای تهیه این ژله هیچ نیازی به چرب کردن ظروف ندارید. زیرا قرار نیست ژله ها را از ظرف جدا و خارج کنید. در آخر هم پیشنهاد میکنیم قاشق و ملاقه حتما در دسترس داشته باشید تا راحت تر ژله هارا به ظرف منتقل کنید.

ژله ویترینی انار

مرحله اول :

یک ظرف با اندازه دلخواه انتخاب کنید و یک بسته ژله آلوئه ورا را داخل آن بریزید. سپس یک لیوان آب جوش را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ آن شفاف شود. برای اینکه تمام ذرات کاملا حل شود و ژله شفاف تر شود میتوانید به روش بنماری ظرف را روی بخارکتری قرار داده و هم بزنید. بعد از اینکه ژله کاملا درون آب جوش حل شد چند تکه یخ داخل آن بریزید و هم بزنید تا ذوب شود تا دمای ژله گرفته شود. این کار به شما کمک میکند که ژله زود تر ببندد.
ژله هارا به آرامی با استفاده از یک قاشق گود به درون ظرف مورد نظر منتقل کنید و به اندازه 5 سانت آن را پر کنید و سپس به مدت 30 الی 40 دقیقه درون یخچال قرار دهید تا ژله ها کاملا ببندند. برای اینکه به کار سرعت ببخشید و یا اینکه ژله سفت تری داشته باشید میتوانید کمی پودر ژلاتین را با آب سرد مخلوط کرده و بنماری کنید، سپس آن را به مخلوط ژله و آبجوش اضافه کنید.

مرحله دوم :

وقتی ژله ها کاملا سفت شد آنها را از یخچال خارج کنید و کمی دانه های انار( تقریبا به اندازه یک و نیم سانت) روی آن بریزید و ژله آلوئه ورایی که آماده کرده اید را روی آن بریزید. یک نکته بسیار مهم در این مرحله این است که نباید بیشتر از ارتفاع دانه های انار روی آن ها ژله بریزید و همین قدر که تا روی انار ها را بپوشاند کافیست. اگر بیشتر بریزید انار ها روی ژله شناور میشوند و جلوه خوبی به ژله شما نمیدهد. بعد از اینکه ژله را روی انار ها ریختیم آن ها را در یخچال میگذاریم تا ببندد. اینبار ژله ها زود تر میبندند. زیرا هم ارتفاع کمتری ژله روی مواد قبلی ریخته ایم و هم اینکه بیشتر حجم مواد با انار ها پر شده است.

ژله ویترینی انار

مرحله سوم :

وقتی که ژله ها بسته شد آنها را از یخچال خارج کنید. اگر ژله باقی مانده دارید از همان استفاده کنید اگرنه دوباره به روش قبل که در موحله اول گفته شده یک بسته ژله آلوئه ورا را با آب جوش مخلوط و بنماری کنید و سپس چند تکه یخ درون ان بریزید و بعد از اینکه یخ ها ذوب شد لایه بعدی را درون ظرف بریزید.
همین مراحل را به تعداد دلخواه یا متناسب با ندازه ظرفتان تکرار کنید. و به این نکته توجه داشته باشید که ارتفاع لایه ها به یک اندازه باشد. همین ژله را میتوانید با طعم های متفاوت درست کنید و یا حتی به جای آب جوش از شیر استفاده کنید تا رنگ ژله ها سفید شده و زیبایی آن در کار دانه های قرمز انار چند برابر شود.
بعد از اینکه تمام لایه ها را درون ظرف ریختید و کاملا سفت شد، ژله خوش طعم شما آماده است. نوش جان کنید و از طعم و مزه فوق العاده آن لذت ببرید.