فیلم سینمایی تاپ گان: مارویک موفق شد از رکورد فروش 400 میلیون دلار عبور کند. به این ترتیب این فیلم عنوان پرفروش ترین فیلم آمریکا در سال 2022 را به خود اختصاص داد.

تاپ گان، پرفروش ترین فیلم سال آمریکا

این فیلم که جدیدترین بازی تام کروز تلقی می شود توانسته از با فروش 401.8 میلیون دلار از فیلم دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی  که فروش 398 میلیون دلاری را برای خود ثبت کرد عبور کند. همچنین با ثبت این رکورد برای فیلم تاپ گان این فیلم موفق شد دومین فیلم دارای فروش بالای 400 میلیون دلار در دوران کرونا بشود. رکوردی که تا پیش از این توسط فیلم مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست نیز زده شده بود.

تاپ گان

البته از تابستان امسال به بعد باید انتظار نمایش فیلم هایی را داشته باشیم که رقبای جدی این فیلم به شمار می روند. برای نمونه فیلم های ثور : عشق و تندر و نیز فیلم مینیون ها : ظهور گرو که به ترتیب در روز های هشتم و یکم جولای به نمایش درخواهند آمد از رقبای اصلی این فیلم تام کروز به شمار می روند. به این لیست فیلم پلنگ سیاه : واکاندا برای همیشه را که 11 نوامبر منتشر می شود اضافه کنید.

مطالب مرتبط:

حجم فروش فیلم تاپ گان

این فیلم موفق شده است در بازار های جوانی هم رکورد فروش 362 میلیون دلار را ثبت کند. طوری که فروش کل این فیلم به عدد 783.8 میلیون دلار رسیده است. این رکورد با توجه به استاندارد های پیش از کووید یک رکورد فراتر از انتظار به شمار می رود. پیش بینی ها مبنی بر این است که این فیلم تا پایان اکرانش رکورد 900 میلیون دلار و چه بسا یک میلیارد دلار را هم ثبت کند. تام کروز با بازی در این فیلم هم در حال ثبت رکورد پرفروش ترین فیلم خود در آمریکا و نیز پرفروش ترین فیلم خود در جهان می باشد. تا پیش از این فیلم ماموریت غیر ممکن : فال اوت پرفروش ترین فیلم او بود که در سال 2018 اکران شده بود.

این فیلم در همان چهار روز اول اکرانش توانست فروش 160 میلیون دلاری را برای خود ثبت کند. طوری که اولین فیلم تام کروز شد که در یک آخر هفته فروش بیش از صد میلیون دلار را ثبت می کند.این فیلم با بودجه ای بالغ بر 170 میلیون توسط کارگردان کاربلد خود یعنی جوزف کوشینسکی ساخته شده است. داستان این فیلم ادامه ای بر داستان فیلم اصلی است که ساخت آن به 1986 میلادی برمیگردد. این رکورد را می توان بزرگ ترین موفقیت پارامونت تلقی کرد. آن هم در دوران پاندمی که هیچ فیلمی این رکورد را ثبت نکرده بود. شاید فروش 182 میلیون دلاری سونیک خارپشت را بتوان بزرگ ترین موفقیت این کمپانی پیش از این فیلم دانست.